Większość ludzi przechodzi obojętnie obok twojego sklepu?
 
Dlaczego tak się dzieje?
 
Myślą o czymś innym, są zabiegani, nie są na chwilę obecną zainteresowany zakupem. Więc jakie jest twoje zadanie żeby nakłonić ich do wejścia ?
 
– Do widzenia. Dziękuję i zapraszamy ponownie.

Uśmiechnąłem się i wyszedłem ze sklepu trzymając w ręku ładną, kolorową reklamówkę z moim nowym skarbem. Muszę do czegoś ci się przyznać jestem wielkim fanem koszul. A ta była wyjątkowo ładna, granatowa z delikatnymi białymi ornamentami, ciekawa, oryginalna koszula i podobno wyglądam w niej jak James Bond – przynajmniej tak mi miła Pani sprzedawczyni powiedziała, hmmm ciekawe czy kupiłem Panią sprzedawczynię czy kupiłem wygląd koszuli ?
 
Ale wyobraź sobie, że nie doszło by do tego mojego wspaniałego zakupu w ogóle.
Ponieważ szedłem zatroskany innym sprawami, uśmiechnięty, przed siebie. Skupiony na moim celu … nagle zobaczyłem … stanąłem … wszedłem i kupiłem.
hmmm … Co takiego skłoniło mnie by wejść do tego konkretnego sklepu i zakupu? Chociaż w ogóle nie myślałem o koszuli i tym by ją kupić ponieważ w szafie jest ich dość spora kolekcja. Co zwróciło moją uwagę ?
 

Wszyscy wpatrzeni w jeden punkt. Liczna publika na trybunach przybyła by zobaczyć swojego ulubieńca. Ów ulubieniec stoi i się przygląda – skupiony zna swoje zadanie. Zaniepokojony hałasem, ludźmi i miejsce byk nie zwraca uwagi na toreadora, biega wokół areny nazywanej przez Hiszpanów plaza de toros i chaotycznie reaguje na całe otoczenie. Widząc to toreador zaczyna pomału pewnym ruchem w lewo po chwili w prawo tańczyć wraz pyłem piasku unoszącym się spod jego nóg. Teraz wie, że jedynym jego zadaniem jest zwrócić na siebie uwagę i to szybko. Wykorzystuje do tego swoje narzędzie – czerwoną płachtę na który widok byk od razu zwraca uwagę i zaczyna biec.
 
Ta krótka historia pokazuje nam że to my musimy zabiegać o uwagę klienta. Prawda? Nikt tego za ciebie nie zrobi! Jak przyciągnąć nowych klientów ?
 
W moim przypadku uwagę zwrócił plakat z dużym napisem okazja (zwrócenie mojej uwagi – lubię te słowo ) koszule (coś co mnie interesuje) tylko 3 dni (ograniczenie czasowe- później już nie będzie okazji) – 30% (korzyść finansowa usprawiedliwienie dla mojego mózgu) i pod spodem wisienka na torciku – Wyglądaj stylowo (korzyść emocjonalna) – tyle i aż tyle – ten zabieg pozwolił złapać moja uwagę i zachęcić do wejście ponieważ wyczułem okazje, tak okazje, każdy z nas ciepło reaguje na te słowa i jak może coś dostać w okazyjnej cenie dodatkowo dostałem na tacy korzyść emocjonalną czyli usprawiedliwienie dla mojego umysły dlaczego warto kupić 🙂

 
…. więc Jak przyciągnąć nowych klientów do Twojego biznesu ? musisz przyciągnąć uwagę i dać powód dlaczego mają wejść do ciebie !
 
Ale jak to zrobić ? Jak wywołać taką uwagę ? Poznajmy ten sekret.
 
Są takie 3 magiczne słowa – takie przełączniki dzięki którym klient otwiera się na Twoją ofertę .
A nazywają się Nowość. Darmowe /gratis/. Promocja/okazja.
 
1. Nowość !
 
Strasznie lubimy wszystko to co nowe. Przykład: Nowo otwarte. Nowość w naszym sklepie. Nowość – skarpetki bambusowe – super jakość niska cena. Tylko u nas! Nowość!
 
2. Darmowe / gratis / !
 
Kto nie lubi dostać czegoś za darmo. Przykład: Przy zakupie za 50 zł drugi gratis. Kup zestaw a otrzymasz grzebień. Za darmo badanie wzroku. Wycena Gratis
 
3. Promocja !
 
Okazyjna cena? Wow – biorę to.. Przykład: Tylko teraz -40%, okazja koszule – 30%
 
———————————–
 
Wszystko pięknie, ładnie ale jak to stosować w praktyce (jakie nośniki) ?
Już spieszę z odpowiedzią – bardzo prosto.
 
1. Masz szyby – wywieś plakat, masz potykacz przy firmie umieść na nim plakat, wydrukuj kupony z rabatem czy promocja czy darmowym gratisem i rozdawaj każdemu przechodniowi lub wydeleguj to pracownikowi
 
2. W lokalu– zastosuj stopery lub woblery żeby zwrócić uwagę, przy kasie postaw stojak z informacją, plakaty, dodawaj ulotki do paragonu
 
3. Internety – umieść info na facebooku – poproś znajomych o udostępnienie twojej promocji, umieść informacje na stronie internetowej

 

Dziękuję Ci za przeczytanie tego artykułu. Mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłem Ci tajniki skutecznej formy reklamy. Jeśli planujesz otworzyć firmę lub już ją posiadasz i chciałbyś się reklamować, serdecznie zapraszam do skontaktowania się z nami. Na pewno pomożemy, doradzimy i stworzymy fajną reklamę 🙂

Szybki Kontakt
tel. 518 169 171
biuro@nowetchnienie.pl
tel. 18 442 24 94 ul. Grodzka 24, Nowy Sącz