Strona główna » Porady » Projekt reklamowy. Jak go skutecznie przygotować.

Projekt reklamowy. Jak go skutecznie przygotować.

projekt graficzny
Dlaczego akurat TA REKLAMA DZIAŁA?
Czyli jakie czynniki wpływają na SKUTECZNOŚĆ REKLAMY ? ?

Przyciągnij wzrok! Zwrócić uwagę! Zachęć! Wywołaj pożądany efekt!Ostatnio mieliśmy przyjemność współpracować ze świetnymi dziewczynami, które postanowiły postawić na swoje marzenia. Mianowicie – pragnęły otworzyć żłobek. Tak właśnie, żłobek.

Inicjatywa naprawdę godna podziwu, od razu było widać, że dziewczyny mają do tego serce. Nie pozostało nam nic innego, jak zakasać rękawy i przygotować piękny projekt reklamy, która naszym zdaniem spełnia szereg sekretnych technik zwiększających odbiór. Dziś właśnie chciałbym się podzielić z Państwem moimi przemyśleniami i ukazać poszczególne warstwy, jakie nanosiliśmy na projekt reklamy.

Projekt graficzny – jego elementy.


 Naszym zdaniem każdy element reklamy powinien być zaplanowany i ułożony w przemyślany sposób. Nic nie znajduje się tam przez przypadek! Na początku mojej kariery, jakieś 10 lat temu, dostałem bardzo mądrą radę na temat reklam, którą stosuję do dnia dzisiejszego.

 „…wiesz, kiedy dostaję ulotkę albo widzę jakąś reklamę zawsze dokładnie się jej przyglądam, zadaje sobie kilka pytań i próbuję na nie odpowiedzieć. Dlaczego dobrano taki kolor? Dlaczego jest ułożona akurat w ten sposób? A dlaczego ten właśnie element jest w tym konkretnym miejscu? Czy wpływa to na przekaz? Dzięki takim pytaniom można wiele wywnioskować”

 
Dlatego właśnie zachęcam do zadawania sobie takich pytań i szukania odpowiedzi. Sposób ten odwołują się też bezpośrednio do projektu reklamy Żłobka.
 
A oto reklama, o której chciałbym porozmawiać i omówić jej poszczególne warstwy.

reklamy nowy sącz
  1. Zdjęcie w projekcie graficznym
    Czy zdjęcie ma znaczenie? Ogromne! To ono przyciąga wzrok i natychmiastowo wzbudza zainteresowanie odpowiedniej grupy docelowej.Dlaczego wizerunek dzieci? Ponieważ reklama jest kierowana właśnie do mam, których pociechy są oczkiem w głowie.
    Dlaczego szerokie uśmiechy i zabawa? Ponieważ odzwierciedla to bezpieczeństwo i opiekę, jaką pracownicy żłobka roztaczają nad dziećmi i utwierdzają w przekonaniu, że szkraby spędzą tam nie tylko naprawdę miły czas w gronie rówieśników ale też w kreatywny sposób rozwiną swoje umiejętności, które przecież dopiero zdobywają.
  2. Nowość
    Dlaczego hasło Nowość? Wzbudza ono ciekawość. Naturalną rzeczą jest, że zwracamy uwagę na to, co świeże, nowe, odmienne od reszty. Bardzo lubimy to słowo – wszystko co nowe musi być fajne:)
  3. Strzałka
    Po co strzałka ? Ponieważ w naturalny sposób kierujemy swój wzrok tam, gdzie wskazuje strzałka. Robimy to całkowicie podświadomie, szukamy rzeczy, która jest na tyle ważna, że aż oznacza się ją w specjalny sposób. Nasz wzrok w naturalny sposób podąża za tym, co jest wskazywane. Pokierujmy wzrokiem czytających i wskażmy im strzałką to, co najbardziej istotne w naszym przekazie.
  4. Co oferujemy
    Dlaczego nazwa tak duża? Jest to najważniejsze hasło, które za zadanie ma jedno – zwrócić uwagę odpowiedniej grupy docelowej. Dlatego zajmuje ono centralną pozycję i w przeciwieństwie do pozostałych treści ma tak duży rozmiar.
  5. Ograniczenie czasowe
    Czy jest to ważna informacja ? Jak najbardziej! Świadomość ograniczeń czasowych skorzystania z promocji wzbudzają w nas chęć działania, tu i teraz. Podświadomie boimy się utraty okazji.
  6. Oferta
    Ludzie lubią wiedzieć więcej i lubią racjonalizować swoje decyzje. Zakupów co prawda dokonujemy zazwyczaj pod wpływem emocji ale później chcemy znaleźć ku temu racjonalne wytłumaczenie. Pomóżmy w tym! Umieśćmy kilka tzw. „bulletów” pokazujących korzyści, na jakie może liczyć osoba zainteresowana tym tematem. Jeśli już ma się zgadzać na skorzystanie z naszych usług niech na wstępie pozna co najmniej kilka korzyści, dla których warto to zrobić!
  7. Wabik + ograniczenie
    Czy przyciągnie wzrok? Nie trzeba chyba rozwodzić się nad tym jak reagujemy na słowo RABAT i świadomość tego, że nie potrwa o wiecznie. Trzeba łapać okazję!
  8. Wezwanie do akcji
    Po co wezwanie do akcji? Proste – żeby wszystko zadziało! Ostatnią rzeczą, jaka musimy zrobić to powiedzieć, co czytający reklamę powinien teraz zrobić. Uwierzcie, klienci nie domyślą się, trzeba to jasno zasygnalizować. Dajmy konkretną lecz prostą wskazówkę, zwiększymy tym szanse, że stanie się tak, jak sobie życzymy.
  9. Social Media
    Czy to jest ważne? Niezwykle. Dziś większość z nas przed podjęciem decyzji, a w tym przypadku bardzo ważnej decyzji bo powierzenia naszego dziecka obcym ludziom, musimy upewnić się, że zostanie nad nim roztoczona opieka. Najłatwiej sprawdzić to po ocenach tych, którzy już skorzystali z usług żłobka. Po takie informacje najczęściej udamy się na fanpage. Oprócz opisów i ocen korzystających z pomocy żłobka można znaleźć opisy zajęć, fotorelację z wydarzeń czy też poniekąd poznać osoby, które będą się naszym maluchem opiekować. Dajmy się poznać!
  10. Ogólny zarys projektu
    Kilka prostych pytań: Czy projekt jest czytelny? Widoczny? Przejrzysty? Zachęcający? Estetycznie ułożony?
    Łatwy w odbiorze? Dobrane są odpowiednie kolory?rojek musi być dobrze zaprojektowany, tak, by osoba przyglądająca się reklamie już na pierwszy rzut oka mogła się w niej odnaleźć. Chcemy uniknąć momentu zastanawiania się, rozstrzygania niejasności w głowie. Musi być zwięźle i przejrzyście, w sam raz żeby zainteresować, uzasadnić dlaczego warto wybrać akurat tą usługę i przede wszystkim zachęcić do współpracy, widoczny kontakt jest niezbędny.
 

Dziękuję Ci za przeczytanie tego artykułu. Mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłem Ci tajniki skutecznej formy reklamy. Jeśli planujesz otworzyć firmę lub już ją posiadasz i chciałbyś się reklamować, serdecznie zapraszam do skontaktowania się z nami. Na pewno pomożemy, doradzimy i stworzymy fajną reklamę 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.