[metaslider id=2087]
Jak zmotywować klienta do ponownego zakupu?
Czy jest to dla ciebie ważne?
Dziś chciałbym przedstawić Wam niezwykle prostą technikę.
TECHNIKĘ motywująca ludzi do ponownego zakupu w naszej firmie.
Z pozoru jest to banalny sposób, jednak w efekcie stanowi potężną broń w kwestii pozyskiwania nowych klientów. Ale od początku!
Do napisania tego artykułu zmobilizowało mnie spotkanie z klientem. Kilka tygodni temu miał on wielki problem. Problem polegał na tym, że człowiek ten miał mnóstwo nowych klientów, którzy nie byli do końca zmotywowani do ponownego zakupu. Po prostu – stworzyliśmy promocję na dany produkt i klienci przychodzili i kupowali tylko że był to zazwyczaj zakup jednorazowy.
Brakowało tutaj…no…jakiegoś takiego zapalnika.
Motywacji dla klientów, aby odwiedzili firmę ponownie.
Nie muszę tłumaczyć jak ważną rzeczą dla każdej firmy jest zdobycie stałego klienta.
Po długich przemyśleniach sprawy postanowiliśmy zastosować bardzo prostą, bardzo fajną i bardzo łatwą technikę. Mianowicie, wydrukowaliśmy dodatkowe wizytówki.
Wizytówki na których informujemy dużymi literami o 10% rabacie na kolejne zakupy (do wykorzystania w sklepie do 3 miesięcy).
Był to bardzo udany manewr w motywacji do kolejnych zakupów. Dodatkowy prezent i z tego, co dziś możemy zaobserwować niezwykle się sprawdził, dużo ludzi wraca.
I to sprawiło, że ludzie zaczeli przychodzić z powrotem!
Właściciel jest zadowolony, ponieważ dzięki temu, że zwiększyliśmy sprzedaż przez promocje to jeszcze do tego wrosła częstotliwość zakupu i niejako przywiązaliśmy klienta do nas.
Dodatkowo wprowadzamy karty stałego klienta więc przyszłość wydaje się być obiecująca.
Jak sami widzicie, technika ta jest zaskakująco prosta. Wystarczy na początek wydrukować choćby 100 sztuk takich zaproszeń, aby upewnić się czy skutecznie będą pracować, a w późniejszym czasie można będzie domówić wiekszą partię.
Plusy tej techniki:
1.Ludzie bardzo lubią dostawać prezenty, a jeśli dodatkowo są one niezapowiedziane, podwajamy zaskoczenie i zadowolenie.
2. Prawo wzajemności – osoby, które otrzymują jakiś prezent czuja zmobilizowane do odwzajemnienia go, tak więc my sami możemy liczyć na możliwe dodatkowe profity.
3. Nawet jeśli potencjalni klienci nie skorzystają z naszej promocji to istnieje duże prawdopodobieństwo, że przekażą nasze wizytówki znajomym.
To już koniec tego krótkiego artykułu.
Dziękuję za Przeczytanie tego artykułu. Życzę Wam wielu sukcesów!
P.S. Poniżej przykład mojej karty rabatowej:)