Strona główna » Porady » Pani Kasia Otwiera Salon Fryzjerski. Potrzebuje Reklamy

Pani Kasia Otwiera Salon Fryzjerski. Potrzebuje Reklamy


Pani Kasia otwiera swój salon fryzjerski. Jest to dla niej duże przeżycie, gdyż dopiero wkracza w świat biznesu.
W związku z tym wszystkiego musi się dopiero uczyć. Od napisania biznes planu poczynając, poprzez poszukiwania odpowiedniego lokalu, zagospodarowania go, na skutecznej formie reklamy kończąc.

Pani Kasia poprosiła naszą agencję, żebyśmy pomogli w rozreklamowaniu jej zakładu na rynku lokalnych usług. Pani Kasia była profesjonalistką w swojej branży, jednak nie miała pojęcia o skutecznej reklamie.

Było coś jeszcze. Jako, że Pani Kasia dopiero zaczynała, fundusze nie pozwalały jej na rozrzutność w doborze nośników reklamy. Na szczęcie zarówno ona, jak i nasza agencja zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że reklama jest elementem koniecznym, oraz że musi być skuteczna – niezależnie od nośnika. Mieliśmy do dyspozycji budżet mieszczący się w niewielkim przedziale 500 – 1000 zł

Znając realia stwierdziliśmy razem z Panią Kasią, że najlepiej będzie zacząć od podstawowych artykułów reklamowych, by dotrzeć do klientów. Planowaliśmy, że wraz z rozwojem firmy, coraz większe fundusze będziemy inwestować w rozwój sieci klientów Pani Kasi.

Żeby uzyskać jak największą skuteczność zrobiliśmy Pani Kasi króciutką ankietę definiującą jej produkt oraz klienta. Bez tego pieniądze Pani Kasi nie zapracowałyby na przyszły sukces jej firmy. Nasze pytania były proste:

1. Kim jest jej klient?
2. W jakim wieku ?
3. Co stanowi wartość dla klienta?
4. Co sprzedaje?
5. W czym się specjalizuje?

Ad1.
Pani Kasia jest młodą energiczną osobą, uwielbia innowacyjne podejście
do fryzur, więc najlepszym klientem będzie młoda osoba, która nie boi się eksperymentować, lubi nowości oraz śledzi trendy.

Ad2.
Wiek od 17 do 30 lat

Ad3.
Pięknie uczesane włosy, modne strzyżenie

Ad4.
Dobre samopoczucie, pewność siebie i akceptację innych

Ad5.
Strzyżenie damskie

Dzięki odpowiedziom na te pytania, podczas tworzenia reklam wiemy, że:
– Grupą docelową są młode dziewczyny, które nie boją się wyzwań. Tym samym reklama musi być ostra i wyzywająca, musi przekazywać, że dzięki salonowi Pani Kasi poczują się dobrze (tzw. wiek buntu)
– Produktem jest układanie i strzyżenie włosów
– Specjalizacja w modnym strzyżeniu damskim jest specjalizacją salonu

Po ustaleniu rzeczy dla nas najważniejszych, zapytaliśmy o zdanie Pani Kasi.
1. Jakie kolory powinny dominować w reklamie?
2. Czy jest jakieś logo firmy?
3. Czy posiada jakieś ciekawe zdjęcie stylizacji fryzury na plakaty?
4. Czy ma jakąś własną wizję reklamy swojego salonu?

NAZWA i LOGO

Nazwa salonu fryzjerskiego Pani Kasi będzie brzmiała „Fi”
Pani Kasia chciała żeby logo było ładne, żeby nawiązywało do gwiazd i przede wszystkim było czytelne. Poza tym powinno szybko rzucać się w oczy i być łatwo zapamiętywane przez potencjalnych klientów.

fi_logo

HASŁO

Na dobre hasło reklamowe składa się wiele czynników. Hasło dla salonu kosmetycznego „Fi” musi być opisem działalności, musi być ciekawe, a przez to zapamiętywane oraz oryginalne. Po rozpoznaniu lokalnego rynku usług uznaliśmy, że hasło w języku angielskim będzie najlepszym rozwiązaniem. Nie tylko będzie przykuwało uwagę, będzie też zgodne z profilem młodego, otwartego na świat klienta.

Jako że włosy to bardzo ważna dla każdej kobiety rzecz oprzemy przekaz hasła na tym fakcie. Ostatecznie hasło będzie brzmiało:

„because I love my hair”

WIZYTÓWKI

wizytowka_fi

ULOTKI

Ulotki A6 – 5 000 sztuk

Ulotki potrafią w szybki sposób zwiększyć zyski każdej firmy, a zwłaszcza firmy na rynku lokalnym.

Co jest potrzebne do stworzenia dobrej ulotki? Hasło – unikalne hasło, wabik, który będzie rzucał się w oczy – najlepiej zdjęcie, promocja – świetnie spisują się różnego rodzaju rabaty na dane usługi, obietnica dla klienta. Ulotka powinna tez zawierać krótki i rzeczowy tekst przewodni, czyli opis działalności firmy, oraz stopkę adresową wraz z mapką dojazdu do firmy, by ułatwić klientowi kontakt.

Jak dobrze roznieść ulotki?

Najlepiej byłoby oczywiście wynająć firmę specjalizująca się w tego typu usługach, która za niewielką opłatą zrobi to rzetelnie i profesjonalnie.
Jeśli jednak, z przyczyn finansowych, chcielibyście Państwo roznieść ulotki we własnym zakresie poniżej znajdziecie kilka przydatnych wskazówek.

1. Daj znajomym po 50 ulotek i zachęć do współpracy. Warto rozdać ulotki współpracownikom, znajomym oraz rodzinie. Innym sposobem jest transakcja wiązana. Ulotki zostaw właścicielowi sklepu, by wyeksponował je na ladzie w zamian za np. gratisowe strzyżenie.

2. Podziel wszystkie ulotki na 10 grup w wypadku 5000 po 500 ulotek. Następnie wyznacz sobie trasę, początkowo polecam, roznoszenie wokół firmy. Przyjmując, że co 5-6 dni rozniesiesz ulotki w promieniu 500-700 metrów od zakładu, efekt zapamiętania Twojej firmy wśród sąsiadów znacznie wzrośnie.

3. Jeśli zlecisz roznoszenie ulotek znajomej osobie, np. bratu koleżanki, zachęć go do pracy niewerbalnej – uśmiechu, entuzjazmu. Powiedz, że za każdego klienta, który wróci z ulotką dostanie np., 1zł. To zmotywuje go do lepszej i bardziej efektywnej pracy:)

4. Jeśli stwierdzisz, że za dużo z tym roboty zgłoś się do nas. Jako doświadczona firma chętnie zajmiemy się profesjonalnym kolportażem ulotek reklamujących Twoją firmę.

TABLICE NA BUDYNEK

fi_baner1fi_budynek

Plakat reklamowy w postaci tablicy, to w pierwszej fazie rozwoju firmy najważniejsza rzecz, w jaką musisz się zaopatrzyć. Ludzi muszą wiedzieć co oferujesz, gdzie mają wejść, a jeśli trafiają do Ciebie poprzez ulotki szybciej skojarzą logo i hasło. Klient nie może Cię szukać – daj się znaleźć.

Tablicę wykonujemy najczęściej z płyty poliwęglanu, jednak na życzenie wykonujemy je też z blachy oraz PCV. Poliwęglan to lekkie i funkcjonalne tworzywo, odporne na warunki atmosferyczne, dlatego też polecam go moim klientom. Najtańszą wersją, alternatywą dla tablicy – baner.

BANERY REKLAMOWE

fi_baner_
plot_fi
To najpopularniejsza obecnie forma reklamy małych i średnich firm. Baner to materiał, na którym drukujemy dowolną grafikę. Jest łatwy do zamocowania na praktycznie każdej powierzchni poprzez „oczka”. Jeśli dopiero startujesz i brak Ci funduszy, roznieś banery znajomym i poproś o pomoc poprzez wywieszenie Twoich reklam na płotach, balkonach, lub w innych miejscach.

PLAKATY

Plakat – skutecznym nośnikiem reklamy.

Gdzie?
Wykorzystamy moc szkół i supermarketów. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, ilu możesz klientów przyciągnąć dzięki szkołom i supermarketom ? Czemu szkoła?
Mnóstwo nastolatkek, które chcą wyglądać atrakcyjnie i modnie. Czemu supermarket? Mnóstwo kobiet, które przyszły na zakupy, czyli chcą wydać pieniądze.

REKLAMA NA SAMOCHODZIE

Postanowiliśmy też wykorzystać samochód Pani Kasi do promocji firmy. Na początek okleimy tylko tylnia szybę, tak by pojazdy znajdujące się za nami mogły przeczytać ofertę.
fi_samochod

Jest jeszcze cała masa innych działań reklamowych, ale przedstawione na tej stronie produkty są podstawowymi narzędziami przyciągającymi klientów do Ciebie.
Dziękuję Ci za poœświęcony czas i mam nadzieje że sprzydadzą Ci się informacje zamieszczone na tej stronie.

Zapraszam do składania zamówień.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.